Skoči na vsebino

RIBE

 

Ribe so pomemben vir hranljivih snovi, kot so beljakovine, vitamin B12, selen in jod. So tudi pomemben vir koristnih maščob. Mastne ribe ( na primer sardele in skuše) so najpomembnejši vir omega-3 maščobnih kislin in vitamina D in so pomemben varovalni dejavnik pred boleznimi srca in ožilja.

 

Uživanje rib se v zadnjih letih pri nas ni kaj dosti spremenila. Zaužijemo premalo rib, v povprečju le okoli 70g na teden glede na priporočilo, ki znaša 30 dkg na teden v dveh porcijah. Vsaj enkrat tedensko ribe uživa le dobra tretjina prebivalcev.

Z vidika ustreznejše sestave zaužitih maščob bi bilo smiselno mastno meso in mesne izdelke nadomestiti z ribami do dvakrat na teden.

 

 

 

 

 

Z zadostnim in pestrim uživanjem sadja in predvsem zelenjave vseh vrst, polnozrnatih izdelkov in stročnic, zlasti pa z zdravim življenjskim slogom, ki poleg prehrane vključuje tudi vsakodnevno telesno dejavnosti, lahko bistveno prispevamo k izboljšanju svojega zdravja in delujemo preventivno pri preprečevanju mnogih kroničnih bolezni, kamor poleg sladkorne bolezni, srčno žilnih bolezni in drugih sodi tudi rak.