Skoči na vsebino

SODELOVANJE PACIENTOV

 

Včasih se zgodi, da se zdravljenje ne konča tako, kot pričakujejo zdravniki, medicinske sestre in drugi zdravstveni strokovnjaki ali tako, kot pričakujete vi. Pri zdravljenju lahko pride do zapleta, ki je nenameren in neželen izid zdravljenja vaše bolezni in se mu večkrat ne da popolnoma izogniti. Lahko pa pride tudi do napake, ki se konča s škodo za vaše zdravje. Napaka pomeni nenameren in nepričakovan dogodek, ki ne nastane kot zaplet vaše bolezni. Nenameren dogodek se imenuje zato, ker napake nihče ni želel storiti, saj zdravniki, medicinske sestre in drugo osebje, ki dela v zdravstvu, ne hodijo na delo zato, da bi škodovali pacientom. Nepričakovan dogodek se imenuje zato, ker ga nihče ne pričakuje. Če bi ga kdo pričakoval, bi preprečil njegov nastanek. Napaka se zgodi, ko nekaj, kar so zdravniki, medicinske sestre in drugi zdravstveni strokovnjaki načrtovali pri vaši zdravstveni oskrbi, ne gre po načrtu ali, ko se uporabi neprimeren načrt.

 

Na splošno smo globoko prepričani, da se napake dogajajo "slabim" strokovnjakom. Raziskave o napakah kažejo, da se napake lahko zgodijo v najboljših zdravstvenih ustanovah in najboljšim strokovnjakom. Vzrok za nastanek napak ponavadi ni posamezni zdravnik ali medicinska sestra, ampak predvsem nezanesljiv sistem, v katerem ti strokovnjaki delajo.

 

Pravilen pristop v primeru, da do napake pride, od zdravstvene ustanove zahteva, da sama analizira vse okoliščine, ki so pripeljale do napake in skuša najti osnovne vzroke zanjo - kaj v sistemu je šlo narobe, da je do napake prišlo. To ne pomeni, da posameznik ni odgovoren za svoja dejanja, vendar, da ni odgovoren za nepopolne sisteme, v katerih dela. Vpletene v napako bo zdravstvena ustanova obravnavala pravično. Zdravstveno osebje vam bo razložilo kaj se je zgodilo in zakaj in, če se bo ugotovilo, da je šlo za napako, se vam bodo opravičili.

 

 

 

NACIONALNA ANKETA O IZKUŠNJAH PACIENTOV 

 

Sistematično vodenje kakovosti zahteva, da se organizacija osredotoča na svoje uporabnike. V primeru bolnišnic, so uporabniki pacienti in njihovi svojci. V skladu s tem, je eno izmed šestih načel kakovosti, prepoznanih s strani ameriškega Intitute of Medicine in ki danes veljajo za splošno sprejeta, osredotočenost na pacienta. Izkušnje pacientov skušamo ovrednotiti z anketami.

 

Na Ministrstvu za zdravje smo leta 2006 prvič uvedli nacionalno anketo o izkušnjah odraslih pacientov v akutni obravnavi in tako tudi omogočali primerjavo rezultatov med različnimi izvajalci. Kljub nekaj ugotovljenim metodološkim pomanjkljivostim, zanimive informacije, ki jih lahko s pomočjo ankete pridobimo, predstavimo z objavo zbirnih letnih poročil.

 

 

 

 

 

Kaj lahko sami storite za vašo večjo varnost?

  1. Vprašajte, kaj se z vami dogaja. Če česa ne razumete, vprašajte ponovno, saj gre za vaše zdravje. Vprašanja si pripravite vnaprej in si jih zapišite.
  2. Vprašajte zdravnika, kakšna je vaša diagnoza, kakšen je načrt zdravljenja in ali je na razpolago vsa zdravstvena dokumentacija o vaših morebitnih prejšnjih zdravljenjih.
  3. Natančno odgovorite na vsa vprašanja o vašem zdravju in možnih alergijah.
  4. Prepričajte se, da ste razumeli vse, kar so vam razložili, preden podpišete obrazec za privolitev v zdravstveno oskrbo.
  5. Vprašajte katera zdravila dobivate in čemu služijo. Če dobite recept in ne znate prebrati, kaj na njem piše, se lahko zgodi, da ga tudi farmacevt v lekarni ne bo znal prebrati in lahko pride do napake. Napake pri ravnanju z zdravili so najpogostejše.
  6. Hranite seznam vseh zdravil, ki jih jemljete, tudi tistih, ki ste jih dobili brez recepta. Najbolje je, da jih prinesete s seboj.
  7. Prepričajte se, da ste dobili rezultate vseh preiskav. Če rezultatov preiskav niste dobili, še ne pomeni, da so normalni.
  8. Prepričajte se, da razumete vsa navodila, preden zapustite ambulanto ali bolnišnico.
  9. Če ste v bolnišnici, prosite vsakogar (zdravstveno osebje in obiskovalce), da si umijejo ali razkužijo roke. Prosite vsakega, ki pride v vašo sobo, da se vam predstavi.
  10. Preden bodo pri vas izvedli preiskavo ali operacijo ali vam dali zdravila, se prepričajte, da to nameravajo storiti vam in da gre za pravo preiskavo, operacijo ali pravo zdravilo v pravem odmerku.