Skoči na vsebino

PACIENTOVE PRAVICE

 

 

Prav je, da pacienti poznate svoje pravice, ki bodo prispevale k večji kakovosti zdravstvene oskrbe. Prav pa je tudi, da veste, kako je te pravice moč uresničevati in kako doseči njihovo varstvo, če vam bodo kot uporabniku zdravstvenih storitev kršene.

 

 

Na tej strani boste več izvedeli o svojih pravicah, o možni pritožbeni poti, ko so vam pravice kršene, kako vam lahko pomaga zastopnik pacientovih pravic, pa tudi nekaj splošnih navodil v zvezi z zdravstveno oskrbo. 

Zakonodaja

Zakon o pacientovih pravicah (ZPacP) Ur. l. RS, št. 15/08 

predstavlja pomembno novost v sistemu zdravstvenega varstva Slovenije. Z njim se izpolnjuje večletno prizadevanje za izboljšanje razmer na področju varovanja in uresničevanja temeljnih pravic pacientov.  

 

Zakon določa pravice, ki jih ima pacient kot uporabnik zdravstvenih storitev pri vseh izvajalcih zdravstvenih storitev. Določa postopke uveljavljanja teh pravic v primeru kršitev in s temi pravicami povezane dolžnosti. Namen ZPacP je omogočiti  enakopravno, primerno, kakovostno in varno zdravstveno oskrbo. Zakon gradi predvsem na zaupanju in spoštovanju med pacientom in zdravnikom ali drugim zdravstvenim delavcem oziroma sodelavcem.

 

Kaj vam prinaša Zakon o pacientovih pravicah? (.pdf)

 

Podrejeni predpisi

  

Zastopniki pacientovih pravic

Pacient se lahko kadarkoli obrne na enega od zastopnikov pacientovih pravic, ki mu lahko svetuje, pomaga ali ga po pooblastilu celo zastopa pri uresničevanju pravic po Zakonu o pacientovih pravicah.

 

Zastopnik pacientovih pravic lahko pacientu daje osnovne informacije, nudi strokovno pomoč in daje konkretne usmeritve pri uveljavljanju pravic s področja zdravstvenega varstva, zdravstvenega zavarovanja in izvajanja zdravstvene dejavnosti.

 

Delo svetovanja, pomoči in zastopanja zastopnika pacientovih pravic je brezplačno in zaupno

 

Ostale informacije in sezname zastopnikov najdete tukaj

Pritožbeni postopek

 

V skladu z Zakonom o pacientovih pravicah (Ur. l. RS, št. 15/08) je za obravnavo kršitev pacientovih pravic predviden dvostopenjski postopek. Za kršitve pravic iz zdravstvenega zavarovanja se še vedno uporabljajo določbe predpisov s področja zdravstvenega zavarovanja.

 

Naslov za drugo obravnavo pacientovih pravic je:

Komisija Republike Slovenije za varstvo pacientovih pravic
Štefanova 5
1000 Ljubljana

 

Kdaj se lahko pritožim?

Pravico do obravnave kršitev pacientovih pravic imate vedno, kadar menite, da so vam bile kršene pravice določene z Zakonom o pacientovih pravicah.

Zdravstvena oskrba

O zdravstvenem zavarovanju in zdravstveni oskrbi pacienti veliko veste. Vendar pa se včasih postavi vprašanje, na katerega morda ne veste odgovora.

 

Na tej spletni strani vam nudimo hitro povezavo na državni portal e-uprava, kjer so za določene dogodke že zbrani odgovori. 

 

Več informacij o zdravstveni oskrbi najdete tukaj

 

 

Nezavarovane osebe

 

V pomoč izvajalcem zdravstvenih storitev smo na ministrstvu pripravili vzorca izjave in računa, ki sta namenjena nezavarovanim tujcem, katerim je bila nudena zdravstvena oskrba in za katero morajo plačati sami.

 

Vzorca smo prevedli v angleški, nemški, francoski, italijanski, turški, romunski, bolgarski, albanski, bošnjaški, srbski ter hrvaški jezik.

 

Izvajalci morajo obvezno pridobiti natančen naslov bivanja pacienta, saj je račun potrebno pacientu poslati na dom!

 

 

Povezave do obrazcev najdete tukaj